Perjalanan Hidup Berdua

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PENCINTA MAKANAN SEJATI

Wednesday, September 28, 2011

Kahak?

     Time dok umah neh kener hapdet bebyk kali sesambil jaga budak tecik neh. Kalo tak 'restoran' neh bersawang bagai. Cemana earning nak bertambah kan?
     Minggu kedua or ketiga berpantang tuh aku diserang demam. Batuk2 n tekak berkahak. Seksa!! Pastuh Adik Iffah plaks kuat berjaga masa tuh so aduh...duh..ajer badan aku neh.
      Dah tak tahan sangat aku mintak hub belikan Mucinex. Yerler, dok galak iklan kat tv kan so why not try. Bila hub balik n bawak apa yg dipesan, buntang gaks mata coz tgk rega dier....

Jadiknyer sebijik baper? RM3-RM4 eks? Aku malas nak kira sgt.

     Kat blakang kotak macam2 description ado. Antaranya adalah 'ibu mengandung n menyusu sila dapatkan nasihat pakar..' tapi aku wat2 tak nampak ajer coz dah tak tahan dok terbatuk2. Adik Iffah neh sensitip bunyi even dah dibiasakan ngan macam2 bunyi bising. Dier tak tito mmg fenin faler aku n migraine pon menyeranglah.
     Katanyer lagik, takleh lebih 4 bijik dalam masa 24 jam. Aku makan sehari sebijik ajer n mender neh tahan 12 jam. 1st time makan, macam tak jalan jeks. Tapi aku tak terus tambahkan dos untuk hari yang sama. Aku try makan esoknyer plaks n lepas tuh alhamdulillah, tahanlaa siket batuk aku. Aku rasa mender neh tahankan selama 12 jam dari batuk ajer then lepas tuh batuk mai balik. Bukannyer dier ngubatilah, juz tahankan kejap. Ubat batuk kan? Nasib tak mantukkan ajer.
     Aku rasa bole rekemenlah ubat neh untuk korang terutama yang dah tak tahan batuk terkokol-kokol tuh. Juz jangan addicted udah. Lagi 1 ubat neh leh tahan busuknyer so sila jangan cium before telan...ehehehehhe



No comments: