Perjalanan Hidup Berdua

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PENCINTA MAKANAN SEJATI

Monday, November 3, 2014

Makan Burger Bakar di Laqsana

Asalnya kami ke Ken Rimba, Seksyen 16, Shah Alam mencari kafe lain. Tapi, dah lambat sikit dan kami melangkaui waktu operasi kafe terbabit. Alternatifnya, kami ternampak sebuah kafe lain yang menarik juga. Tak salah mencuba jadi kami pun buat keputusan untuk makan malam di sana.



Kafe Laqsana, Ken Rimba, Seksyen 16, Shah Alam. Jalan Padang Jawa nak ke Sungai Rasau atau jalan lama nak ke Klang yang tak ikut plaza tol. Gambar gelap pasal papan tanda kedai yang bercahaya belum siap kots. Pakai kain rentang lagi.

Sebenarnya, ini kunjungan kami yang kedua. Kali pertama menu burger habis dan aku tak dapat nak 'snap' gambar jadi memang berhajat nak buat kunjungan lagi lepas tu. Alhamdulillah, tercapai hajat. Mari kita cuba burger bakarnya.





Aku punya menu. Roti burger warna hijau. Buat sendiri kots. Aku pilih daging dengan sos cili Thai. Sosnya ada 4 pilihan. Lagi 3 adalah lada hitam, kuah sate dan cendawan kalau tak silap. Lepas tu 'patti' burger kita boleh pilih 'single', 'double' atau 'triple'. Aku pilih 'single' dan tambah RM3 untuk kentang goreng dan teh '0' ais. Mayonis kaler biru yu..




Kami semua minum teh 'o' ais. Kole cantik kan?

Abe Zam pesan nasi dengan ayam gril. Bukan nasi putih tapi macam nasi planta atau nasi goreng cina. Ada 'coleslaw', bebola daging 4 ketul dan kentang goreng. Meriah gaks. Gambo tak sempat 'snap' gaks.. Huhu.

Imran Zamir pula pesan sup cendawan je. Dia baru lepas makan nasi tengahari punya belah petang. Sup krim cendawannya buatan sendiri dan agak pekat. Sedap juga. Tapi tak ada roti plaks. Terkedua pula Imran bila makanan sampai sebab dia dah biasa ada sup, ada roti.

Sedap ke makanan kat sini? Setakat menu yg kami makan ni, kami boleh simpulkan yang rasanya boleh tahan sedap. Boleh bagi markah 6/10. 'Patti' burgernya tak kering dan herba dan perasa yang digunakan tidak keterlaluan. Aku juga suka dengan pilihan sosnya. Ada variasi gitu bukan hanya sos biasa. Sebelum ni, aku makan spgheti carbonara dan ada ayam salut 'breadcrumb' tu. Kenyang sungguh. Selain menu di atas, ada juga lasagna dan ais-krim sebagai pencuci mulut.

Tapi kata Abe Zam, ayam grilnya boleh diperbaiki lagi kerana agak kenyal. Budak2 susah nak makan. Harga plaks boleh dikatakan murah dan tak rabak poket sangat.

Yang paling best, susun atur dan hiasan dalaman kafe berunsur seni sangat santai dan lain dari yang lain. Penggunaan kayu terbuang untuk hiasan sangat bertepatan dengan konsep mesra alam yang semakin popular dan digalakkan oleh kerajaan akhir-akhir ini.

Jadi, bila korang plaks nak makan di Laqsana Kafe?
posted from Bloggeroid

1 comment:

Linakhtar said...

Sedapnya.. boleh tahan nampak gaya nya tu..boleh mencari lepas ni...☺