Perjalanan Hidup Berdua

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PENCINTA MAKANAN SEJATI

Wednesday, September 24, 2014

Food Review di Restoran Bisik Bisik, Seksyen 7, Shah Alam

     Jumaat lepas, kami mendapat jemputan untuk merasa makanan di Restoran Bisik Bisik. Rasanya orang-orang Shah Alam dan kawasan sekitar sudah biasa dengan restoran ini. Lepas tu, 'sebaran' mulut ke mulut tu lagi berkuasa sehingga media massa dah pun buat liputan. Salah satunya adalah Jalan Jalan Cari Makan.

     Menu apa yang ada kat RBB ni? Menu dari Johor. Yang istimewa dan selalu diperkatakan adalah mi bandung udang galah. amek gambar dulu buat santapan mata..haha




     Kat sini banyak pilihan mi rebus. Selain udang, ada juga mi rebus gear box dan ketam. Meh tengok yg gear box plaks.


Sedut oi jangan tak sedut

     Aku ni kalau masakan Johor, yang utama aku pilih adalah asam pedaslah. Kali ini tuan kedai belanja asam pedas ikan jenahak dan ikan patin. Dalam gambo kat bawah ni asam pedas ikan jenahak. Terbaik!


Aku hirup kedua-dua kuah sampai licin. Baru betul hantu asam podeh.

     Lepas tu, aku pilih pula laksa Johor. 


Aku ni suka masin. Aku rasa kuah dia kurang garam sikit. Tapi, untuk korang dah tak suka perasa banyak, dah cukup rasa dia. Licin juga ni. hahaha..

     Makanan terakhir yang kami tunggu2 adalah ini…


Kacang pool dan roti bakarlah apa lagi.

     Bagi aku yang pertama kali rasa ni, aku boleh terima. Sedap. Ada rasa rempah2 sikit tapi tak kuat sangat. Nak bagi masam sikit, perah asam limau yang memang disediakan. Ini antara pencicah yang sedap. Kami pesan untuk makan di sana dua set. Tapau lagi plaks. Mana nak dapat lagi kan?

     Minuman yang ada macam biasa. Yang menarik minat kami adalah yang berdua ni..


Yang belah kiri tu korang mesti kenal air apa. Di Restoran Bisik Bisik ni, ia digelar Air Kathira JDT. Bandung soda pula yang belah kanan tu. Aku punya tau?


Ini plaks air jagung. Nak jadi pencuci mulut pun boleh juga. Lain kali aku nak pesan minuman ni plaks.

     Dah kenyang makan minum, meh tengok menu lagi sekali untuk info lanjut..



     Paling akhir dan seronok, macam biasa gambar berkumpulanlah..


Dari kiri cepat jalan adalah Nooraini Zubir, Hanny Abdullah, Nur Misnan, tiga tonggak utama restoran iaitu Aien dan Nurhaliza rakan kongsi Nurhaliza yang bertudung hijau aku lupa nak tnya nama. huhu Akuzle Ayu, Cheq Eem dan suami beliau Eshamz Halim. Gegambo gojes ni semua ihsan bidikan Eshamz lah. Yang snap gambo ni Mohd Azahari Mohd Roslan. Angpa kalau nak jemput kami 'review' makan2 lagi boleh pm salah seorang dari kami kat FB. Taip je nama kami. Bereh? Alhamdulillah. Terima kasih buat team Restoran Bisik Bisik Seksyen 7 atas layanan yang diberikan. Kami nak datang bawa keluarga pula lepas ni.