Perjalanan Hidup Berdua

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PENCINTA MAKANAN SEJATI

Wednesday, October 10, 2012

Berbuka Puasa di Restoran Songket

     *Entri yang sudah basi* Pada hari Sabtu, 11 Ogos.. aku mendapat jemputan berbuka puasa di sini. Jemputan adalah dari OpenRice Malaysia. Jadi aku menghangkut semua isi rumahku.

 Terima kasih kerana menjemput.

 Sampai jugak gua kat sini. Dulu tgk kat tv dan  baca orang yg tulis 'review' ajer.

Sedikit info.

     Sampai saja kat sini, jumpa plaks ngan bloggers Hazman Fadzil dan...


Nadot Yusof yang duduk pon bertentang mata ngan 'dude' beliau. Bertudung n berbaju merah adalah Sheila yang hadir bersama tunang.

     Ini plaks menu berat yang aku makan...

Gulai Lemak Putih Terung, Ketam Masak Merah, Ikan Masak Lemak Cili Padi Mangga dan Daging Masak Kicap. Papadom musti ado. Masak lemak mangga tuh memang aku suka. Membangkit selera. Yang lelain biasa2 ajer...

Sup Rusuk. Rasa sup memang sedap tapi gua takot nak makan yang putih2 tuh. Lemak ker urat eks? Tak dan nak belek2 arituh...

Pencuci mulut yang jadi 'appetizer/starter' aku

Hidangan sampingan yang ku tak sempat amek..

Bandung, Sarsi Tanpa Karbonat, Oren dan Laici.

Haruslahh..

Dua orang Zamri yang mempunyai minat yang sama dan tahun lahir yang sama. Bezanya yang belah kanan adalah chef bertauliah dan tuan punya restoran ini...heheheh

     Secara keseluruhannya, memang seronok dan puas hati makan kat sini. Pilihan makanan macam-macam, ada persembahan kebudayaan dan juga suasana yang selesa dan sejuk membuatkan kita nak lepak lelama. Dekorasinya memang cantik dan unik. Nak tengok meh jenguk album neh. Tapi, ada juga yang tak besh. Kalao nak tau, tanya aku kat fb...hihihiih

Dah kenyang. Jomm pulang...

5 comments:

Azzah said...

nmpak menyelerakan..

topup bizz said...

lewatnyer kuar berita hahaha

siti rokiah said...

uitttt lama dah ni tapi terliur jugak tengok

Papa-NtiQ said...

hmm menarik gak entri2 pasal makan kat sini....lebih kurang macam blog saya tapi saya punye tak de topik lain hanya 100% review tempat2 makan.
senang2 tu singgah la yer kat www.blogmakanbest.blogspot.com dan follow sekali TQ TQ

~MakLady~ said...

Salam Perkenalan. Sya follow semua blog anda :)

tkasih sbb singgah blog saya. support sekali k hehehe :)