Perjalanan Hidup Berdua

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PENCINTA MAKANAN SEJATI

Friday, November 4, 2011

Supplemen

     Dok tercari2 makanan tambahan. Sementelah menyusu ini. Tak banyak jenama susu utk ibu yg menyusu dalam pasaran. Kalo ader pon, mahel benar. Bajet kono jaga weh. Telek2 kat Giant 18, Shah Alam....ternampak jenama ini....


     Macam menarik. Tengok perisanyer vanila. Peberet neh. Berat sebanyak itu rm19.++. Mahal gaks tapi inilah ajer yang termampu dlu so Cik Abe beli dua. Try minum...sedaappppp!
     Dulu mak aku cakap, lepas lahirkan aku;semer giginyer rosak. Aku pon rasa takot. Lagipon, arwah ayah n mak aku mempunyai gigi yang tak tahan lama. Ironi plaks ngan PIL aku. Gigi depa masih elok. Now, hasil pembacaan aku kat tenet, baru aku tau sebab naper gigi mak aku tak tahan lama. Pasal kekurangan kalsium dan zat2 makanan lain dalam badan. Dulu2 mana nak tau maklumat macam neh kan? Alhamdulillah! Ader juger rejeki aku nak makan/minum supplemen yang dah lama aku tinggalkan....





2 comments:

Dalila Hamid said...

dela minum susu enfamama.... utk menagandung... :)

juliaismail said...

Minum susu sebelum bersalin dan selepas bersalin sebenarnya adalah untuk kita. Sebab setiap kali bersalin kalsium akan banyak hilang. Bg mereka yang mengandung dalam jarak yang dekat, kandungan kalsium tak sempat nak recover tu sebab kena rajin minum susu atau apa sahaja sumber kalsium. Kalau tak nangigi kita rongak!! hehehehe